Viktresan

22 april 2008

22/4 2008

Frukosten var väl inte det jag skulle ha önskat mig. Jag var tvungen att skippa gröten då den var kokt på mjölk. Vad hände med vanlig hederlig havregrynsgröt kokt på vatten? Speciellt för någon som är laktosintolerant och för tillfället extra känslig för mjölk. Det blev lite vatten och två smörgåsar. Önskar jag kunde få veta redan dagen innan vad det blir till frukost men tyvärr så vet inte ens kokerskan det.

Lunchen var inte heller någon höjdare. På matsedeln stod det "Risgrynspudding med saftsoppa" - jag valde att ta med mig en sallad. Min son valde ut en rostbiffsallad med pasta och en hög grönsaker i. Jag valde att lägga till ca 5 små bitar fetaost, majs och lök till det hela. Och en avokado fast jag åt inte upp allt. Det var ett otroligt framsteg igår att inte ta om maten och idag så åt jag inte es upp allt! Yeehaa för mig!

Mellanmål som vanligt vatten och smörgåsar, lite frukt på det.

Hemma tog jag två grova smörgåsar med makrill. Mot kvällen köpte vi hem pizza och jag åt kanske 1/5 av pizzan. Jag var helt enkelt inte sugen på mer än så.

Nu ska jag ta och bälja i mig lite mer vatten för det kan jag behöva.

Inga kommentarer: