Viktresan

22 april 2008

Acomplia

Jag fick Acomplia (Ribonabant) utskrivet i höstas men jag var tvungen att sluta ta dem. För någon som mig som mer eller mindre klassats som matmissbrukare och fullständigt hävt i sig maten mellan varven till att gå till en person som kände avsmak för mat så var det en sådan extrem omställning att jag inte klarade av det.

Nu har jag börjat om igen. Jag känner att jag måste få en liten piska för att gå ner i vikt igen. Jag är så trött på att ställa mig på vågen och att antingen se ett litet + eller helt +-0 på vågen! Jag vill se resultat och jag behöver hjälp för att få resultat.

Jag läste någonstans att det tar ca 2 veckor innan Acomplians verkan sätter igång ordentligt och visserligen är jag bara på dag 3 men jag tycker att jag har lättre att stå emot sötsuget och matsuget. Visst kan det vara en placeboeffekt men vem bryr sig bara det fungerar?

Inga kommentarer: