Viktresan

22 april 2008

Aj!

Om man ser mig så kan man aldrig tro att jag älskar konditionsträning men det gör jag faktiskt. Jag vet att jag ser ut som jag gör men en gång i tiden var jag vältränad och även om jag var lite mullig så kände jag att jag gillade min kropp.

Problemet är att nuförtiden så får jag så otroligt ont i ena foten så fort jag använder den - går längre promenader, tränar på min Orbitrek etc. Det gör vidrigt ont att jag måste stanna till och liksom "skaka" bort det onda. Så här är det i kanske 10-15 minuter. Efter den stunden så lindras smärtan men den går inte bort. Jag har testat alla möjliga sorters lindring som olika inlägg i skorna, jag har passat ut skor hos en ortoped som kommer till sportbutiken några gånger i månaden, jag knyter skorna olika hårt, jag använder smärtstillande - gel, tabletter. Inget hjälper.

Jag måste ha snurrat till det ordentligt idag när jag skulle träna. Jag är en tävlingsmänniska och inte så lite heller. Jag hade gett mig katten på att jag skulle klara av gårdagens träningstid på 35 minuter. När jag kommit till 20 minuter började jag stirra in mig på: "10 minuter kvar", "9 minuter kvar" etc... tills det jag kom till 29 minuter och insåg att mitt mål låg ytterligare 10 minuter in i framtiden och jag som hade kört stenhårt de sista 3 minuterna. En smått slagen hjälten stapplade i mål vid 40 minuter och hon satte sig här på en och skrev inläggen innan hon ens funderar på att smita ner i källaren och ta en dusch. :)

Inga kommentarer: