Viktresan

07 mars 2011

På plats

Måndag idag och det var många inplanerade besök. Först in till obesitassjuksköterskan för vägning och mätning.. så jag har gått ner till 129 från 137 efter det hemska flytet! En sak är säker - jag kommer ALDRIG mer i mitt liv dricka Modifast.. kräks bara jag tänker på eländet!! Som om det inte var nog så togs ett midjemått också.. 150cm runt om.. fan jag drog ett helt måttband runt midjan och det ihop precis.. helt sjukt alltså.

Efter detta träffade jag återigen dr Mats Möller. Jag hoppas verkligen att jag får honom som kirurg i morgon. Jag vet inte vad det är men av någon anledning är jag inte så där överlycklig som jag läser att andra är i min sits.. jag är mest bara med i nuet. Jag är rädd.. det ska jag inte sticka under stol med men inte för själva operationen men mer för vad som gäller med narkosen.

Sedan blev det att sitta ner en stund utanför narkosläkarens kontor innan jag fick komma in. Här kände jag mig äntligen lugnad då hon berättade exakt hur narkosen går till, att det är en lätt narkos och att de väcker upp mig direkt efter operationen.. troligen kommer jag inte att komma ihåg något men ändå.

Det var nu tidig eftermiddag och vad gör man då när man inte kan äta och man är sur och grinig efter många dagars fruktansvärd diet? Jo man traskar till Apoteket och köper stödstrumpor där man också får bannor för att man inte mätte vaderna ett dygn innan.. ja ja.. jag opereras i morgon och har liksom inte en chans att mäta vaderna till morgonen.

Rummet vid sjukhuset är ett litet gulligt rum.. tack och lov hade jag både böcker och datorn med mig så det blev en del film. Innan operationen skulle jag också duscha 2 gånger - en gång på kvällen och en gång till morgonen men det var så skönt att duscha och tvålen luktar så gott att det blev två gånger redan till kvällen. :) Ska duscha i morgon också innan jag smiter över till sjukhuset rakt över vägen.

Tur som tokig slängde jag med lite insomningstabletter i väskan så jag vet att om 30 minuter kommer jag åtminstone sova och få lite sömn innan jag ska upp klockan 6 i morgon bitti.

Inga kommentarer: